Polityka Prywatności
AKCEPTUJĘ

Sedacja

Gaz rozweselający (podtlenek azotu, sedacja wziewna) to doskonałe rozwiązanie dla osób dorosłych i dzieci odczuwających silny strach przed wizytą w gabinecie stomatologicznym. Jest nieszkodliwy i bezpieczny. Gaz rozweselający wdycha się za pomocą maseczki zakładanej na nos. Każdy z naszych pacjentów posiada swoją własną maseczkę. Ponieważ podtlenek azotu wykazuje działanie znieczulające małe wypełnienia mogą być wykonane bez dodatkowych znieczuleń. Jednak w przypadku bardziej zaawansowanego leczenia dodatkowe znieczulenie miejscowe jest jak najbardziej możliwe.

Podczas sedacji pacjent otrzymuje zawsze dużą ilość tlenu a dawkę podtlenku azotu dostosowuje się za każdym razem do pacjenta. Pacjent ma zachowaną świadomość i podstawowe odruchy.

Wskazania do zastosowania sedacji wziewnej:

• redukcja strachu przed leczeniem
  • silny odruch wymiotny
  • silny lęk przed ukłuciem
  • nadpobudliwość nerwowa

Stany chorobowe, w których jest wskazane użycie sedacji wziewnej jako metody z wyboru:

• Astma: gdyż N20 nie powoduje podrażnienia układu oddechowego. Ryzyko ataku zmniejsza się na skutek redukcji stresu. Sprawność oddychania i samopoczucie pacjenta poprawia wysoka ( ok. 60%) zawartość tlenu w mieszance oddechowej.
  • Padaczka: ryzyko ataku maleje z powodu zmniejszenia stresu.
  • Choroby serca: N2O nie wpływa na układ sercowo-naczyniowy. Pacjent otrzymuje zwiększone stężenie tlenu ( ok 60%) dzięki czemu ok 100% więcej tlenu dociera do naczyń wieńcowych (na co wskazuje pulsoksymetr). Brak stresu powoduje brak zwiększania zapotrzebowania na tlen.
  • Nadciśnienie: brak wpływu N2O na układ naczyniowy; zmiejszenie lęku i stresu wpływa korzystnie na poziom ciśnienia krwi podczas zabiegu.
  • Hemofilia: znieczulające działanie N2O powoduje w wielu przypadkach brak konieczności ukłucia igłą.

Przeciwwskazania do sedacji N2O/O2:

• niedrożność górnych dróg oddechowych ( przeziębienie, przerost migdałów),
  • choroby psychiczne,
  • stwardnienie rozsiane, porfiria, miastenia gravis,
  • rozstrzenie oskrzelowe i rozedma płuc,
  • alkoholizm,
  • brak współpracy pacjenta.

Serdecznie zapraszamy!

Gabinet jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 – 21.00